معدن سنگ کریزوکولا
نوشته شده توسط : مطلب نویس سارگن

سنگ کریزوکولا در واقع یک سیلیکات مس با کیفیت بالا می باشد که از ترکیبات مس، اکسید آهن و منگنز تشکیل می شود. این سنگ به دلیل داشتن رنگ جذاب و خیره کننده اش بسیار چشم نواز می باشد و نظر هر فردی را به خود جلب میکند. 

برای دریافت بهترین نوع نقره و زیورآلات نقره زنانه و مردانه به جواهر سایت مراجعه کنید. سایت جواهر دارای انواع جواهر سنگ های نیمه قیمتی و قیمتی می باشد که تمامی نقره جات اصلی هستند و جواهرات معدنی که در آن به کار می رود نیز همگی معدنی و از دل طبیعت هستند برای اطمینان داشتن به جواهر سایت تمامی نقره جات به همراه شناسنامه ضمانت اصل کالا ارائه می شود. 

رنگ سنگ کریزوکولا به رنگ آبی روشن و رنگ سبز فیروزه ای است که از قیمت بالایی نیز برخوردار هستند. 

تشخیص سنگ کریزوکولا از فیروزه

وقتی مقدار مس در ساختار تشکیل سنگ زیاد باشد رنگ سنگ به رنگ آبی در می آید و اگر ترکیبات آهن آن بیشتر باشد باعث می شود سنگ، رنگ سبز به خود بگیرد. 

از همین رو باعث می شود تا در بیشتر مواقع سنگ فیروزه با کریزوکولا اشتباه گرفته شود که تشخیص آن به سختی انجام می شود. 

اگر بخواهیم به طور کلی این موضوع را بیان کنیم به این صورت که هر چقدر سیلیکات حاوی مس در شکل کروی و به رنگ آبی تا سبز بیشتر باشد مطمئنا سنگ کریزوکولا می باشد. 

یک راه دیگر از طریق سنجش سختی سنگ می باشد که البته در بعضی مواقع تغییر رنگ آن بر روی سختی سنگ نیز تاثیرگذار خواهد بود. با استفاده از تست خراش هم می توان سنگ کریزوکولا را تشخیص داد ضمن اینکه سنگ کریزوکولا کمی نرم تر از سنگ فیروزه می باشد.

ضمن اینکه سنگ فیروزه یک فسفات آلومینیوم و مس می باشد که بلورین است و در حالیکه کریزوکولا یک سیلیکات آبدار می باشد و عناصر مس را در درون خود دارد و نظم بلورینی نیز ندارد و مولکولها و اتم ها منظم کنار هم چیده نشده اند.

معادن سنگ کریزوکولا

سنگ کریزوکولا بیشتر در مناطقی که حاوی اکسیداسیون کانسار مس وجود داشته باشد، تشکیل می شود و ممکن است ذخایر آن در هر جایی نیز وجود داشته باشد. 

یکی از منابع اصلی سنگ کریزوکولا در اسرائیل می باشد و انگلستان، کلوزی، کاتانگا، مکزیک، آمریکا، آریزونا هم جزئی از معادن سنگ کریزوکولا هستند.





:: بازدید از این مطلب : 607
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: